Поради покупцям

Під час придбання чаю індивідуальним покупцям і посередницьким фірмам, які турбуються про свій імідж і бажають реалізовувати не фальсифіковану продукцію, необхідно звертати увагу на такі обставини:

• Із натуральної чайної сировини чай можуть виробляти тільки ті держави, на території яких вирощують чайну рослину: Індія, Китай, Шрі Ланка, Кенія, Японія, Грузія, Азербайджан. Якщо на ринку пропонується чай, вироблений в США, Англії, Німеччині, Данії, Голландії, то це або реекспорт азіатських чаїв, або підробка. При реекспорті чаю він може бути високоякісним, але такий чай буде коштувати значно дорожче. Якщо ціна реалізації ре-експортного чаю близька до ціни високоякісного чаю країн-виробників, то можна бути впевненим, що перед нами низькоякісний купажований чай у красивій упаковці. В будь-якому випадку краще не купувати чай, пакетований в країнах-ре-експортерах. 

• Не варто купувати чай з "іноземним" найменуванням, якщо така назва невідома, або тільки трохи нагадує відоме фірмове найменування. Частіше за все це відкрита фальсифікація, розрахована на неуважних покупців, або на людей, що збирають яскраві етикетки. Прикладом такого роду "закордонних" чаїв можна вважати такі найменування чаю, як "Diman", "Ortodox Leaftea", "Volga" тощо.

• Необхідно бути уважними щодо маркування чаю, особливо якщо на маркуванні є написи типу "Made in China" або "Made in India". 

• Натуральний китайський чай експортує з Китаю тільки "Китайська національна імпортно-експортна корпорація чаю і місцевих продуктів" ("China National Tea & Native Product Import & Export Corp"). Після цього напису обов'язково вказується назва провінції континентального Китаю, з якої експортовано чай. Далі йде напис, який говорить про те, що це "Продукт Народної Республіки Китай" ("Produce of the People's Republic of China"). Ніяких інших написів на натуральному китайському чаї не буває. 

• Якщо із Китаю в Україну був поставлений чай по бартеру, або партія чаю була придбана на внутрішньому китайському ринку і не пройшла Імпортно-експортну чайну корпорацію, то маркування такого чаю буде виключно на китайській мові (етикетка буде вкрита ієрогліфами, на якій буде декілька арабських цифр — номери китайських стандартів і маса продукту).

• В Індії існує декілька відомих фірм, ім'я яких може бути гарантією того, що дана партія чаю — натуральний індійський чай. Це такі фірми, як Devenport, A. Toen, С.Т.С. Вони експортують понад 60 % індійського чаю. 

• Цейлонський чай експортують такі фірми, як "Аннабель" (Annabel) і "Ділма" (Dilmah). На маркуванні цейлонського чаю, виготовленого і пакетованого в Шрі Ланка, вказується — "Packed in Shri Lanka" (Пакетовано в Шрі Ланка). В Україну натуральний цейлонський чай експортують саме ці фірми.





Немає коментарів:

Дописати коментар